lördag 17 oktober 2009

Lchf

Denna gången skall jag lyckas. Är så trött på alla bantningsmetoder jag har provat, och ingen funkar längre än för stunden.
Fick ideén från min dotter som köpte en bok som jag fick läsa. En bok av doktor Dahlqvist http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
Det kändes viktigt för mig att läsa mycket om Lchf före jag började, så jag visste vad jag skulle göra och hur. Nu har jag hållt på i 3½ vecka. 5 kilo är jag av med redan och 6 cm i midjan.
Så detta är nog början på mitt nya liv. Har en vän som frågade idag om hur länge jag skulle hålla på med detta, men detta är ju ingen bantningsmetod! Detta är en LIVSSTIL!!
Vem vill börja att lägga på sig igen när en äter massor med god mat utan att lägga på sig????
Definitivt inte jag!!
Det blir mycket ägg och bacon, grädde och fet mat. Och INGET socker!!
Men jag lever och mår bra och går ned i vikt.
Så nu tänkte jag blogga om detta för mig själv och för andra som kanske är interesserad.
Om du vill hänga på och få stöd och ideér, hör gärna av dig!
Kram från Bettan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar